• Eigen ervaren specialisten en monteurs
  • 2 jaar garantie op alle scootmobielen
  • Gespreide betaling mogelijk

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen scootmobielen

Moet ik mijn scootmobiel verzekeren?

U bent. als verkeersdeelnemer, verplicht om uw voertuig (dus ook uw scootmobiel) te verzekeren. WA is verplicht, maar All Risk is ook mogelijk. Een verzekerde scootmobiel is te herkennen aan het verzekeringsplaatje achterop.

Wat moet ik doen om mijn scootmobiel te onderhouden?

Laat uw scootmobiel regelmatig nakijken, dit garandeert uw veiligheid en comfort. Houdt uw scootmobiel schoon. Als uw scootmobiel buiten staat, dek deze dan af als het regent. Gebruik altijd de bijgeleverde acculader en volg de aangegeven laadprocedure. Onderhoud verlengt de levensduur van uw scootmobiel.

Heb ik een rijbewijs nodig voor het besturen van een scootmobiel?

Voor het besturen van een scootmobiel hoeft u geen rijbewijs te hebben. Mocht u echter een tijd niet aan het verkeer deelgenomen hebben dan adviseren wij u wel om een paar rijlessen te volgen. Hiermee kunt u eenvoudig wennen aan het besturen van een scootmobiel en aan de deelname aan het verkeer.

Gelden er verkeersregels voor scootmobielen?

De verkeersregels die voor uw scootmobiel gelden hangen af van waar u met uw scootmobiel rijdt.
Scootmobielen mogen zowel op de rijbaan als op de stoep rijden. Behalve op autowegen en autosnelwegen. Op het fietspad heeft u dezelfde rechtspositie als een fietser, op de stoep heeft u dezelfde rechtspositie als een voetganger. Ter bescherming van voetgangers mag u op de stoep niet sneller dan 6km/h rijden. Op het (brom) fietspad binnen de bebouwde kom mag u tot 30 km/uur rijden. Als u buiten de bebouwde kom rijdt mag u tot een snelheid van 40 km/uur rijden.

Mag mijn opvouwbare scootmobiel mee in het vliegtuig?

Ja, een opvouwbare scootmobiel mag mee in het vliegtuig, mits hij lekvrije, gesloten accu's heeft. Informeer vooraf bij uw luchtvaartmaatschappij naar de mogelijkheden.

Wat is het belangrijkste verschil tussen een compacte en de andere scootmobielen?

Het belangrijkste verschil tussen de typen scootmobielen is de draaicirkel. De draaicirkel van een compacte scootmobiel is kleiner dan de draaicirkel van een middelgrote scootmobiel of grote scootmobiel.
Welke scootmobiel u kiest hangt af van waar u de scootmobiel voor wilt gebruiken. De compacte scootmobiel, met kleinere draaicirkel, is zeer wendbaar en dus eenvoudiger in huis of in kleinere winkels te gebruiken. De middelgrote scootmobiel kan ik grotere woningen, winkels en voor net wat langere afstanden gebruik worden. Met de grote scootmobiel kunt u echt sneller rijden en langere afstanden afleggen.

Wat moet ik doen als ik met pech sta?

Voor pech kunnen wij u verder helpen met een pech service. Wilt u hier meer informatie over hebben neem dan contact op via nummer 071-4097171
* Pechhulp is alleen mogelijk in combinatie met een onderhoudsabonnement

Hoe moet ik mijn scootmobiel opladen?

Bij de scootmobiel zit een acculader waarmee u de scootmobiel kunt opladen. Wanneer de accu vol is dan stopt de lader vanzelf met laden. Het duurt circa 10 uur om een lege accu op te laden. U dient de laadcyclus niet te onderbreken.

 

Veelgestelde vragen trapliften

Wat is een traplift?

Een traplift is een transportmiddel waarmee u eenvoudig de trap op en af kunt. Een traplift bestaat uit een rail, welke op uw trap geïnstalleerd wordt, en een stoel, welke langs de rail naar boven en beneden glijdt. Eenvoudig in gebruik en zeer veilig.

Hoe kom ik erachter hoe een traplift werkt?

De werking van een traplift is zeer eenvoudig. Na installatie van een traplift krijgt u uitgebreide instructies over hoe u uw traplift moet bedienen. Daarnaast ontvangt u van Mobigo een uitgebreide handleiding waar u alle gebruiksgegevens in terug kunt vinden.

Is er een voordeel van een traplift ten opzichte van een lift?

Ja, er is een voordeel. Een traplift is over het algemeen veel goedkoper dan een lift. De installatie van een traplift is binnen een paar uur klaar. Er zijn voor het installeren van een traplift zelden bouwkundige aanpassingen nodig.

Zijn de accu’s en oplader bij een traplift inbegrepen?

U krijgt bij Mobigo een eindprijs waarin alle kosten opgenomen zijn. Inclusief BTW, installatie en oplevering. U komt nooit voor verassingen te staan.

Kan ik met een traplift thuis blijven wonen?

Veelal wordt verhuizen door het plaatsen van een traplift overbodig. Zodra men een traplift geïnstalleerd heeft is het hele huis weer eenvoudig te bereiken en te gebruiken.

Is de aanschaf van een traplift haalbaar op mijn leeftijd?

De aanschaf van een traplift heeft niets met leeftijd te maken. Wij hebben zeer jonge en ook zeer oude klanten. En een ieder geniet van het comfort, gemak, de vrijheid en de levenskwaliteit die een traplift biedt.

Ik woon in een huurwoning, kan er een traplift geïnstalleerd worden?

In principe kan er in een huurwoning ook een traplift geïnstalleerd worden. U dient echter wel uw huurcontract na te kijken of er hierover voorwaarden opgenomen zijn. En wij adviseren ten allen tijde om contact op de nemen met de huurbaas en de installatie te bespreken.

Is een traplift ook geschikt voor iemand die een rolstoel gebruikt?

Dat hangt ervan af. Is degene die de rolstoel gebruikt in staat om op te staan en te verzitten dan is een traplift zeer eenvoudig te gebruiken. Wij adviseren natuurlijk wel een 2e rolstoel op de andere verdieping te plaatsen.

Ik ben niet technisch, is een traplift makkelijk te gebruiken?

Een traplift is zeer eenvoudig in het gebruik. Het enige wat u hoeft te doen is plaats te nemen, uw riem vast te maken en de knop/joystick in de richting te bewegen waar u heen wilt. De traplift komt dan vanzelf in beweging. Zodra u de knop loslaat stopt de stoel automatisch.

Blokkeert de trapliftstoel de trap?

Iedere trapliftstoel is inklapbaar. Hierdoor neemt hij minder ruimte in beslag waardoor de trap voor medebewoners of gebruikers normaal te gebruiken is.

Wat gebeurt er als ik mijn traplift nodig heb terwijl hij nog boven staat?

Indien de traplift nog boven staat maakt u gebruikt van de afstandsbediening om de traplift naar u toe te halen. U kunt dan vervolgens plaats nemen op de traplift en deze verder gebruiken.

Kunnen andere mensen nog steeds gebruik maken van de trap na het installeren van een traplift?

Ja, alle andere mensen kunnen normaal gebruik van de trap blijven maken na installatie van een traplift.

Hoe lang duurt de rit?

De duur van de rit is afhankelijk van de lengte van de rail. Voor een normale rechte trap kunt rekening houden met 1 tot 2 minuten.

Hebben mijn buren geen last wanneer ik mijn traplift gebruik?

Nee, het geluid dat van de traplift komt is minimaal. Daar hebben uw buren absoluut geen last van.

Hoe lang gaat een accu van een traplift mee?

Afhankelijk van hoe intens u een traplift gebruikt en de accu oplaadt kan deze tot 4 jaar mee gaan.

Is een traplift eenvoudig te onderhouden?

Ja, een traplift is eenvoudig te onderhouden. In principe hoeft u, als u jaarlijks onderhoud laat uitvoeren, zelf geen onderhoud aan de traplift uit te voeren.

Werkt de traplift op het elektra netwerk of op accu’s?

Een traplift werkt op accu’s die via het elektra netwerk opgeladen worden. Indien nodig moet er een stroompunt naar de traplift getrokken worden.

Hoe wordt de traplift aangedreven?

De traplift wordt via een motor onder de stoel aangedreven. Op de rails bevindt zich een tandheul. Over deze tandheul loopt een tandwiel heen waarmee de stoel aangedreven wordt.

Kan de vloerbedekking blijven liggen?

De traplift wordt gewoon over de vloerbedekking heen geïnstalleerd. Deze kan blijven liggen.

Ik ga verhuizen, kan ik mijn traplift meenemen?

Indien u van een woning waar u een rechte traplift heeft naar een huis met een identieke trap verhuist kan de traplift herplaatst worden. Wel zal de rail op maat aangepast moeten worden. Verhuist en naar een woning met een compleet andere trap dan hangt het van de stoel van de traplift af of deze op een nieuwe andere rail past. Of u de traplift mee kunt nemen is dus echt afhankelijk van de traplift die u nu heeft.

Kan ik gebruikmaken van de WMO of het PGB?

Ja, u kunt voor het aanschaffen van een traplift gebruik maken van de WMO of het PGB. Laat u goed informeren over de mogelijkheden bij u in de gemeente.

 

Veelgestelde vragen Sta-op stoelen

Hoe kan ik makkelijk opstaan?

Voor het geval u moeite heeft met opstaan adviseren wij altijd een relaxfauteuil met sta-op mechanisme. Hierdoor kunt u altijd moeiteloos en veilig gaan zitten en opstaan. U hoeft alleen maar op de bediening te drukken om de stoel naar boven of beneden te laten gaan. Hierdoor neemt u eenvoudig plaats, zonder een mogelijk risico van vallen.

Heeft u ook stoelen op maat?

Niet iedereen is even groot. Goed zitten betekent passend maatwerk. Daarom heeft Mobigo.nl sta-op-fauteuils in verschillende maten. Of u nu 1.50 bent of 1.92 er is een fauteuil die bij u past.

Wat is een stoel met een sta-op functie?

Deze stoel helpt u met opstaan. Het is een relaxfauteuil met een motor eronder die u met één druk op de knop rechtop helpt. Ook zitten kan eenvoudig door de fauteuil weer te laten zakken. Daarnaast zijn alle sta-op fauteuils relaxfauteuils. U kunt er ook heerlijk met uw benen omhoog in zitten of slapen. Ook zijn al onze relax en sta-op fauteuils stoelen waarin u heerlijk tv kunt kijken.

Is een relaxfauteuil geschikt voor mij als ik vocht in mijn benen heb?

Ja, daarvoor zijn deze fauteuils bij uitstek geschikt. Omdat u gedurende langere tijd heerlijk met uw benen omhoog kunt zitten. Vaak adviseren huisartsen dit voor vermindering van vocht in de benen.

 

Over onze shop

Hoe werkt AfterPay?

Door gebruik te maken van Afterpay, hoef je de bestelde producten pas te betalen nadat deze zijn bezorgd. Afterpay voert voorafgaand aan de goedkeuring van de betaling altijd een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt het verzoek tot betaling per digitaal factuur niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode. Je kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij je naar de consumentenpagina van de AfterPay website.
Om een verhoging van de digitale factuur te voorkomen, dient deze binnen twee weken te worden voldaan. Het is niet mogelijk om meerdere facturen van Afterpay tegelijkertijd open te hebben staan, dit geldt ook voor facturen van andere webshops dan mobigo.nl.

Kan ik per bankoverschrijving betalen?

Helaas is het bij mobigo.nl niet mogelijk om je bestelling per bankoverschrijving te betalen. Dit kan helaas niet omdat wij de betalingen uitbesteden.
Wel bieden wij andere betaalmogelijkheden aan zoals AfterPay of SprayPay, deze betaalmogelijkheden brengen je respectievelijk in staat om na ontvangst van het pakket de factuur te voldoen of via gespreide betaling.

Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?

Eventuele kortingscodes kunt u ten alle tijden in uw winkelwagen invoeren, als u vervolgens op de knop 'Toepassen' klikt zal de korting direct verwerkt worden en is deze meteen zichtbaar in de winkelwagen. Er zal een groene balk getoond worden wanneer de kortingscode is toegepast.


Mijn kortingscode werkt niet, wat moet ik nu doen?

Het kan zijn dat de korting niet wordt verwerkt, dit kan komen doordat de code foutief is ingevoerd. Controleer goed of de kortingscode met hoofdletters of juist met kleine letters geschreven moet worden. Zorg ervoor dat je de kortingscode altijd precies overneemt van de advertentie of nieuwsbrief.
Al onze kortingscodes hebben een einddatum, let dus goed op tot wanneer de actie geldig is. Indien de einddatum van de actie is verstreken, kan de korting helaas niet meer worden toegepast.
Het kan zijn dat de kortingscode niet wordt verwerkt omdat u al gebruik heeft gemaakt van een andere kortingscode. U kunt er ten alle tijden echt maar 1 gebruiken.

LET OP: Het kan zijn dat er kortingscodes van mobigo.nl getoond worden op externe websites. Wij kunnen geen rechten ontlenen aan codes die op externe website worden vermeld. Houd dus altijd onze eigen nieuwsbrief in de gaten voor de meest actuele aanbiedingen!

Kan ik nog verder winkelen nadat ik iets in de winkelwagen heb geplaatst?

Indien u nog verder wenst te winkelen en andere producten aan de winkelwagen wenst toe te voegen kunt u op 'Ga verder met winkelen' klikken of op een van de categorieen uit de bovenbalk. U gaat hier dan automatisch heen waarbij de inhoud van de winkelwagen gewoon blijft bestaan.

Kortingscode vergeten in te vullen?

Ben je vergeten om een kortingscode in te vullen tijdens het afrekenen, dan kunnen wij deze helaas niet meer toevoegen aan je bestelling. Het is achteraf niet meer mogelijk om een kortingscode toe te voegen aan je bestelling of te verrekenen.

Kun je meerdere kortingscodes gebruiken per bestelling?

Dit is helaas niet mogelijk. Per bestelling kun je gebruik maken van 1 kortingscode.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Wanneer de bestelling is geplaatst is het niet mogelijk om deze zelf te wijzigen of te annuleren.
Raadpleeg onze telefonische klantenservice wanneer u de order wilt annuleren of wijzigen. Dit is de snelste manier aangezien uw pakketje vaak binnen een uur wordt ingepakt en het hierna niet meer mogelijk is om de bestelling te wijzigen of te annuleren.

Wat moet ik doen als mijn betaling mislukt of is geweigerd?

Het kan wel eens voorkomen dat een betaling mislukt of wordt geweigerd. Hieronder een overzicht met de stappen die je kan doorlopen om alsnog je bestelling te betalen.

iDeal, MasterCard, Visa, Maestro, Bancontact/Mister Cash

Heb je gekozen voor één van de bovenstaande betaalmethoden en geen betaalvestiging per mail gehad, dan is de betaling mislukt.
Je kan de betaling alsnog voldoen door in te loggen op onze webshop en dan vervolgens navigeren naar de pagina 'Mijn bestellingen'. Hier staat je geplaatste order met als het goed is de status 'Wacht op betaling'. Als je vervolgens op de link 'Bekijken' klikt, dan vindt je onderaan een knop 'betalen'. Via deze knop kan je alsnog je betaling voldoen.
Staat de status op 'Geannuleerd' dan is er iets niet goed gegaan tijdens het bestellen en raden wij aan om de bestelling opnieuw te plaatsen in de webwinkel.
Staat de status op 'Betaald' dan is de betaling gelukt mocht u geen email hebben ontvangen dan is uw email adres verkeerd ingevuld. Neem in dit geval even contact op met onze klantenservice.

AfterPay

Heb je gekozen voor de betaalmethoden AfterPay en krijg je tijdens het afrekenen de melding dat je betaling niet is goedgekeurd. Dit zal te zien zijn in de rode balk die in beeld komt.
Neem dan even contact op met de klantenservice van AfterPay. Zij kunnen inzien waardoor de betaling is geweigerd, wij kunnen dit helaas niet.

PayPal

Heb je gekozen voor PayPal als betaalmethoden en heb je geen betaalbevestiging per mail ontvangen, dan is de betaling mislukt
Je kan de betaling alsnog voldoen door in te loggen op onze webshop en dan vervolgens navigeren naar de pagina 'Mijn bestellingen'. Hier staat je geplaatste order met als het goed is de status 'Wacht op betaling'. Als je vervolgens op de link 'Bekijken' klikt, dan vindt je onderaan een knop 'betalen'. Via deze knop kan je alsnog je betaling voldoen.

Heb je geen account aangemaakt in onze webshop, neem dan even contact op met onze klantenservice

.
Kan ik de zending ook naar een ander adres laten versturen?

Indien u de zending naar een ander adres zou willen laten versturen, vult u eerst uw eigen gegevens in. Vervolgens kunt u onderaan de pagina de optie 'verzend naar een ander adres' selecteren.
U kunt pakketjes niet direct bij een afhaalpunt laten bezorgen, zij zullen het pakketje weigeren.